La tasca d'avui consisteix en resoldre un cas pràctic posan en pràctica tots els coneixements adquirits sobre habilitats comunicatives en el context de l'acció tutorial.
En Lluís és un nen amb greus dificultats d'aprenentatge, que va repetir el curs passat i que, enguany, amb l’any de repetició, no s’ha resolt en cap cas les seves mancances. La psicopedagoga del centre, en un estudi preliminar de l’alumne, sospita la possibilitat que en Lluís tingui alguna patologia de fons, com a causa final del seu retard en l’aprenentatge, però la legislació no permet els centres actuar i planificar un estudi psicopedagògic acurat sense l’autorització dels pares o tutors de cap alumne. I aquesta ésl ’altra part de la història… perquè els pares d’en Lluís corresponen al perfil de família desestructurada que no només no acompanya el centre, sinó que n’obstaculitza la tasca. En aquest context, prepara les entrevistes que l’equip docent ha detenir amb els pares de en Lluís.
Hauràs de decidir quina entrevista vols preparar i fer el guió de l’entrevista.
ENTREVISTA AMB ELS PARES DEL LLUÍS
Objectius de l’entrevista:
- Aconseguir el vist i plau dels pares per a que la psicopedagoga del centre valori al Lluís.
- Assabentar-nos del comportament, valors i actituds que el Lluís mostra fora del centre escolar.
- Informar als pares de la situació escolar del Lluís: conflictes, aprenentatges, notes, actituds, etc.
- Implicar a la família en l’educació integral del Lluís i potenciar la relació família-escola.
Punts de l’entrevista:
PRESENTACIÓ I CONTEXTUALITZACIÓ DE L’ENTREVISTA:
- Donarem la benvinguda, tot agraint l’assistència als pares del Lluís. El tutor es presentarà i ho farà amb la resta de docents que imparteixen classes al Lluís.
- Parlarem de l’organització de la classe, del centre, horaris, canvis que hi ha hagut...
DESENVOLUPAMENT DELS TEMES A TRACTAR:
1. En primer lloc preguntarem als pares quina és la situació del Lluís a casa tot fen una sèrie de qüestions d’aquest tipus:
o Com es comporta el Lluís a casa? Què fa durant el seu temps lliure?
o Quina actitud mostra envers els membres de la família?
o Es mostra participatiu alhora de dur a terme les tasques familiars?
o Fa per si sol els deures?
o Us demana ajuda alhora de fer els deures?
o Us parla de l’escola? Està conten amb els nous companys?
2. En segon lloc explicarem als pares com valorem el rendiment acadèmic, les actituds del Lluís envers els altres companys i els mestres i la situació general en què es troba.
Mostrarem les notes del Lluís, la valoració que en fan els altres mestres, els hi ensenyaríem algunes activitats o treballs per a que vegin les mancances amb l’aprenentatge del Luís.
Explicarem amb delicadesa que hi pot haver altres causes que afectin al desenvolupament cognitiu del nen.
Explicarem amb delicadesa que hi pot haver altres causes que afectin al desenvolupament cognitiu del nen.
Arribats a aquet punt comunicarem als pares que l’equip docent creiem necessària la valoració de la psicopedagoga del centre i els hi demanarem el seu consentiment.
En finalitzar l'entrevista ens acomiadarem tot donant gràcies als pares del Lluís per la seva assistència i els hi direm que els mantindrem informats i que per qualsevol dubte que ens comentin quelcom.
En finalitzar l'entrevista ens acomiadarem tot donant gràcies als pares del Lluís per la seva assistència i els hi direm que els mantindrem informats i que per qualsevol dubte que ens comentin quelcom.
Valoració de l’entrevista
- Valorarem l’acord o el desacord dels pares per a que la psicopedagoga del centre estudiï al Lluís.
- Grau de participació dels pares
- Implicació dels pares en les propostes fetes pel tutor i la relació familia-escola.
- Avaluarem si els pares han quedat ben assabentats de la situació educativa del Lluís.
- Valorarem la informació rebuda sobre el comportament del Lluís a casa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada